Dag 3 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 September 2015 | Kenia, Kisumu

Dinsdag 1 september

Vanochtend hebben we lekker kunnen uitslapen, zodat we nog een beetje konden bijkomen van de reis. Rond de middag zijn we met de twee Keniaanse coaches Millicent en Consulata naar de stad gegaan. Daar hebben we in het ziekenhuis even wat papieren van ons afgegeven zodat ze daar onze gegevens hebben voor als het nodig zou zijn.
Daarna zijn we terug naar de stad gegaan om wat boodschapjes en simkaartjes voor onze telefoons te halen.
Het was vandaag lekker warm, volop zon en 31 graden. Dit was véél beter dan onze aankomst met regen.
’s Middags hebben we samosa’s gegeten, dit is een soort driehoekige loempia met gehakt, groenten en kruiden erin. Wat is dit lekker zeg!!
’s Avonds wouden we eigenlijk naar de Duncan hil gaan, alleen scheen dit erg gevaarlijk te zijn in de avond, dus zijn op advies van onze tuc tuc chauffeur Sammy naar een restaurant gegaan dat the Laughing Buddha heet. Daar hebben we weer samosa’s gegeten en ik een lekkere pasta.
Toen we terug waren en het tijd was om naar bed te gaan, hadden we weer een probleem…
Er zat namelijk een salamander in de kamer van Eva en Lorraine whaaa… hebben wij weer natuurlijk!
Dus wij weer de bewaker gebeld, alleen het duurde echt mega lang voordat hij kwam dus volgens mij had die ons niet helemaal goed begrepen. Ondertussen waren er al drie salamanders bij de meiden op hun kamer.
Toen hebben we onze coach Fenna maar even ingeschakeld maar omdat zei ook niks kon doen is ze maar even naar de bewaker toegelopen en toen kwam hij gelukkig wel!
Uiteindelijk heeft hij er een kunnen wegjagen en zijn de andere twee in een buis bij hun op de kamer gekropen.
Gelukkig waren ze nu allemaal weg maar toch is het geen fijn idee dat ze er zo weer kunnen zijn.

We zijn dus toch maar lekker gaan slapen want we waren helemaal kapot nog van de reis en van alle nieuwe indrukken die we hier gezien hebben en morgen moeten we er weer vroeg uit!

• 03 September 2015 - 05:50

Bert:

Aiai... die samosa's was ik alweer helemaal vergeten... ECHT lekker!

De bedoeling is natuurlijk wel dat jullie daar de beroemde BIG 5 van de wilde dieren ook te zien krijgen en niet alleen de girl-big-5!

• 04 September 2015 - 00:14

Jack:

Die samosa's gaan we ook proberen te maken, moet wel lukken ! Handig die vaste tuktuk koerier, die kan jullie naar de leukste en lekkerste plekjes brengen. En de salamanders zullen vast nog wel terug komen kijken.

• 08 September 2015 - 12:35

Jacqueline Franken:

Hoi Mariska,

ik ben je nieuwe WABO docent dit jaar en wil je graag volgen. Ik heb me ook al aangemeld op je mailing lijst.
    Ik dacht dat er alleen maar stoere meiden naar Kenia gingen, die niet bang voor salamanders zouden zijn....
    Of waren ze heel groot en bloeddorstig??
    Veel succes daar nog in het zonnige zuiden!