Laaste week in Rangala dag 37 tm 43 - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu Laaste week in Rangala dag 37 tm 43 - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu

Laaste week in Rangala dag 37 tm 43

Blijf op de hoogte en volg Mariska

10 Oktober 2015 | Kenia, Rangala

Laatste week in Rangala
Dag 37 tm dag 43

Maandag en dinsdag 5 en 6 oktober

Vandaag stond ging ik weer naar de school en hielp ik in de finalclass.
’s Ochtends heb ik de juf in de klas geholpen.
’s Middags zijn we naar Rangala girls highschool gegaan, hier hadden we met een van de leraren een afspraak die ons rond zou leiden.
Het was heel erg groot omdat de +/- 2000 meiden die hier naar school gaan hier ook het hele jaar slapen.
De meiden zijn tussen de 14 en 18 jaar oud, als ze hun diploma gehaald hebben gaan ze, als ze genoeg geld hebben, naar de universiteit om een beroep te leren of gaan ze werken.
Verder hebben we de klaslokalen gezien hier zitten ze meestal met tussen de 80 en 100 meiden in een klas.
Dinsdag heb ik weer in de klas mee geholpen.

Woensdag 7 oktober

Vandaag is ons laatste dagje op de school.
Omdat we iets leuks met de kinderen willen doen gaan we ze vandaag schminken.
’s Ochtends begonnen we eerst met schminken in de babyclass en ’s middags hebben we de nusery en finalclass geschminkt.
Het was erg leuk om de kinderen super enthousiast te zien (en daarom waren wij dit natuurlijk ook!!) en ze wilden allemaal wel geschminkt worden.
Ik had voorbeedjes gemaakt van de dingen hoe ze allemaal geschminkt konden worden, zodat ze makkelijk konden aanwijzen wat ze wouden zijn.
Uit eindelijk waren we om drie uur klaar met de laatste te schminken.
Het was een lange maar ook zeer leuke laatste dag op de school!
Wat ga ik ze missen!

Donderdag 8 oktober

Vandaag is het ons laaste dagje op het babyhome.
We zijn lekker heel de dag met de kinderen naar buiten geweest zodat we daar lekker met ze konden spelen.
Maar uiteindelijk was het dan toch tijd om doei tegen ze te zeggen.
Dit was echt super gek omdat ik niet het idee had dat ik ze niet meer zou zien..
Maar ook hun ga ik heel erg missen!!
’s Avonds ben ik vooral bezig geweest met het inpakken van mijn koffer.

Vrijdag 9 oktober

Vanochtend heb ik de laatste spulletjes in gepakt en hadden we ons eind gesprek met de zuster en onze coaches.
We zijn ook nog even langs de groepen van het babyhome geweest om doei te zeggen tegen de leidsters en nog een keer tegen de kinderen.
Daarna hadden we onze afscheidslunch en zijn we nog even langs de school gelopen om daar doei te zeggen.
Toevallig waren ze hier een verjaardag aan het vieren van een kindje en zaten dus alle klassen bij elkaar.
Het was super leuk om dit nog even op het laatste moment te kunnen zien omdat we dit in de tijd dat we waren niet gezien hadden.
En toen was het dus echt tijd om afscheid te nemen en vertrokken we weer naar Kisumu.
In kisumu kwamen we weer bij het huisje waar we de eerste week dat we in Kenia zaten ook hadden gezeten.
Nadat we onze koffers hadden uitgepakt zijn we lekker wat gaan eten in de stad en toen lekker op tijd naar bed gegaan.

Zaterdag 10 oktober

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen en rustig aan gedaan.
We hebben lekker even bij het zwembad gezeten en daarna zijn we naar het internetcafe gegaan om onze verslagen online te zetten.

• 10 Oktober 2015 - 16:14

Robin De Graauw:

Leuke foto's schat en een mooi verslag ! Xxxxxxxx

• 11 Oktober 2015 - 13:31

Caroline:

Lieve Mariska,
    wat is het weer mooi te lezen wat je allemaal hebt mee gemaakt.
    Je hebt een mooie tijd gehad op het platteland.
    ik wens je heel vee succes met je nieuwe stageplaats.

geniet ervan en heel veel succes.
    liefs Caroline

• 12 Oktober 2015 - 09:11

Nina LANGENBERG:

Hoi Mariska

wat gaat de tijd toch snel, Rangala alweer voorbij. Jullie hebben het echt goed gedaan daar. petje af. heel veel succes in Kisumu, je zult Rangala vast een beetje gaan missen.
    Mooi foto's trouwens!!

• 12 Oktober 2015 - 19:05

Juliette Van Bommel:

Lieve Maris, weer heerlijk van je verhaal genoten en wat gaat de tijd toch snel voorbij. Op adres 1 alweer klaar met stage lopen en nu op naar nummer 2 waar je vandaag vast al weer begonnen bent. Ik hoop dat het daar net zo leuk is als waar je eerst was. Je gezicht straalt bij het schminken van de kids. Leuk ! Ik hoop snel weer nieuwe verhalen van je te kunnen lezen. Veel plezier en geniet vooral van weer nieuwe indrukken op je nieuwe adres. Tot snel ! X

• 13 Oktober 2015 - 08:35

Conny:

Lieve Maris,

Weer genoten van je verslag. Je kunt zien en lezen dat je het super naar je zin hebt.
    Dat doet ons goed. Suc 6 op je volgend stageplaats. we gaan t snel weer lezen.
    X Conny

• 13 Oktober 2015 - 14:07

Iris Van Herpt:

Wauw het eerste gedeelte zit er weer op.
    Op naar de volgende ervaringen.
    Goed om te lezen dat het goed met je gaat.

Gr Iris van Herpt

• 14 Oktober 2015 - 14:46

Oma Kitty:

lieve Mariska

Het was weer leuk iets van je te horen en we zien dat je het
    naar je zin hebt met de kleine kindertjes en dat zij er ook
    plezier in hebben.
    Nu naar de volgende ervaring in Kisumu veel sucses daar.
    Maar eerst deze week nog heerlijk op safari veel plezier,
    ik hoor van mama dat je al veel dieren gezien hebt ik kan
    niet wachten op de foto''s en je verslag ervan.
    Liefs van opa en oma de Beer vanuit Roosendaal xx

• 15 Oktober 2015 - 15:30

Jacintha:

Hallo Mariska en Eva,
    Ik heb even rondgekeken op jullie pagina's. Leuk om te lezen/zien wat jullie zoal beleven. Ik zie al uit naar jullie terugkeer in de lessen en wens jullie nog een bijzonder goede tijd daar te Kenia. Hier is het inmiddels koud en dat zal eind november al niet veel beter zijn.
    Veel groetjes voor jullie!

• 15 Oktober 2015 - 23:24

Bert:

Jambo mama... ook op de Virgin Islands genoten van je verhalen. Helemaal geweldig

• 15 Oktober 2015 - 23:24

Bert: