De reis, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu De reis, dag 1 en 2 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu

De reis, dag 1 en 2

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 September 2015 | Kenia, Kisumu

Zondag 30 augustus

Jambo allemaal!!

Op zondagavond om half 7 hadden we met iedereen afgesproken op Schiphol. Nadat we ons hadden ingecheckt was het dan echt zover…. Het afscheid. Wat was dit moeilijk zeg!
Na het afscheid nemen van al onze lieve familie, vriendjes en vrienden ging het dan eindelijk gebeuren! Op naar Kenia! Maar eerst stond ons nog een lange reis te wachten.

Om half 10 vertrokken we van uit Amsterdam naar Dubai, daar kwamen we om 06.15 aan (04.15 nederlandse tijd).
Omdat we van het vliegtuigmaatschappij een dinnervoucher hadden gehad die we in Dubai konden gebruiken, zijn we opzoek gegaan naar een leuk plekje waar we wat konden eten.
Alleen nergen konden we iets vinden waar we de bon konden gebruiken, toen we er achter kwamen dat dit wel bij de McDonald’s wel kon zijn we het daar maar gaan proberen.
Best raar hoor om half 5 nederlandse tijd een Big Mac te eten.

Om 10.45u. (08.45 nederlandse tijd) vertrokken we van Dubai naar Nairobi (de hoofdstad van Kenia).
Daar kwamen we om 14.45 aan (13.45 nederlandse tijd). We hadden onze koffer opgehaald van de bagageband, moesten langs buiten lopen om naar de andere kant van het vliegveld te gaan. Toen we buiten kwamen was het 23 graden en het regende, dit was niet het weer dat we verwacht hadden toen we voor het eerst buiten kwamen in Kenia. Gelukkig vertelde onze coach Fenna dat dit in Nairobi wel vaker zo was en dat het in Kisumu (het stadje waar we als eerste heen gaan) een stuk warmer is!

De vlucht van Nairobi naar Kisumu duurde gelukkig maar een uurtje en we kwamen dus om 18.30 aan in Kisumu. Daar werden we opgehaald door een van de Keniaanse coaches Millicent en zijn we in een busje naar de stad gereden. We zijn toen afgezet bij een vriendin die Fenna nog kende van de vorige keer dat ze hier was en zij heeft een restaurant Funky Chicken dus daar hebben we lekker wat eten besteld en zijn toen met de tuc tuc van Sammy naar ons appartement gereden.

We kwamen daar aan en mochten meteen naar ons appartement om onze spullen weg te zetten en te gaan kijken. Wauw, wat is ons appartement groot zeg! We gingen lekker met z’n drieën op de bank zitten om even te kletsen en natuurlijk de wifi te zoeken om aan iedereen in Nederland te laten weten dat we veilig aangekomen zijn.
Nou uiteindelijk hadden we de wifi gevonden, dit was er alleen in de gang van ons appartement dus hebben we hier heel de avond door gebracht met onze telefoons en het eten dat we hadden meegenomen.
Toen het tijd was om lekker naar bed te gaan en we dus onze tanden aan het poetsen waren kwamen we al een probleem tegen… Er zat een mega grote spin op de muur! En natuurlijk ,helden die wij zijn, durfden we hem allemaal niet weg te halen.
Ineens hoorde we iemand aan onze deur staan en vroeg of we er waren. Geen idee wie dit zou kunnen zijn, dus wij voorzichtig gevraagd wat we voor hem konden doen. Hij vertelde dat hij de bewaker was van de appartementen en vroeg of we iets zachter konden doen. Dus wij uitgelegd dat er een spin zat en gelukkig wilde hij hem wel even weghalen!

Daarna konden we lekker gaan slapen en bij komen van de lange reis!

• 02 September 2015 - 20:59

Nelleke Adriaansen:

Wauw meid, bij mij had de spin al het einde van de reis geweest! Verder supergeweldig natuurlujk! Vooral de aap ;-). Veel plezier daar uit het druilerige Nederland! Groetjes de overburen

• 02 September 2015 - 21:07

Jack :

Geweldig om je zo te volgen, helemaal met de wilde dieren die je al getemd hebt !

• 02 September 2015 - 21:10

Juliette:

Hé Maris !! Leuk wat van je te horen ! Wat een lange reis is het geweest en dan wel jammer dat je meteen regen ziet maar dat zal vast goed gekomen zijn. Hier in Nederland is het ook niet veel beter hoor, we vallen van de ene in de andere regenbui afgewisseld met een toch stiekem wel warm zonnetje.
    Leuke kennismaking met de bewaker van het complex, een goede binnenkomer. Hij vergeet jullie vast niet meer nu hahahaha. Geen huisdieren meer aanwezig nu, of heeft het volgende enge grote beest zich al laten zien :-)
    We kijken uit naar je volgende verhaal. Tot snel weer. Take care ! XXX Jet

• 02 September 2015 - 21:12

Bert:

Geweldig... en voor Keniaanse begrippen ziet jullie appartement er geweldig uit! HAVE FUN!

• 03 September 2015 - 13:41

Jef En Jolanda De Beer:

hoi Mariska, wat ontzettend leuk om je ervaringen te mogen lezen. Appartement ziet er goed uit! Xxx

• 07 September 2015 - 21:17

Nina LANGENBERG:

Mariska

Het is inderdaad een hele reis geweest. Maar nu zijn jullie dan in Kenia. Fijn dat het appartement jullie bevalt. Gerda en ik hebben het daar ook reuze naar ons zin gehad.
    En spinnen..... over enkele weken snap je niet dat je daar zo bang voor was.
    nog veel plezier, ben benieuwd naar jullie verdere verhalen.