Dag 4 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 September 2015 | Kenia, Kisumu

Woensdag 2 september

Vanochtend moesten we vroeg opstaan om boodschappen te gaan doen want we hadden om 11 uur met Millicent afgesproken om langs onze stageplaatsen te gaan die we hier in Kisumu gaan krijgen.
Ondertussen dat we ons aan het klaarmaken waren om de boodschappen te gaan doen, hoorde we in een keer een nederlandse man vragen of we al wakker waren. We hadden geen idee wie dit was en antwoorden we er maar op. Toen ik naar de man toe liep vertelde hij dat hij vroeger ook een coach in Kenia was geweest van andere Kellebeek studenten.
Hij vertelde hele leuke verhalen over Rangala (het platteland waar we van af morgen heen gaan) omdat wij hier erg benieuwd naar waren.
Tijdens dat hij dit aan het vertellen was zat er ineens een aap achter hem in de boom!
Wat was dat leuk zeg! De aap was op maar op ongeveer 1 meter van onze deur en er liepen zeker nog wel twee andere rond. Een slingerde in de bomen en de andere liep over de daken van de andere appartementen.
Nou toen gingen we dus eindelijk naar de winkel toe en uiteraard hebben we weer lekkere samosa’s gehaald. Snel de spulletjes naar ons appartement gebracht en toen zijn we naar Mama Ngina gegaan.
Bij Mama Ngina gaan Lorraine en ik over vijf weken als we terug zijn uit Rangala stage lopen.
Mama Ngina is een opvang plek die kinderen onderdak, eten, kleding en onderwijs biedt omdat ze dit anders niet hebben. De kinderen hebben meestal geen ouders meer en leven op straat, daarom worden ze bij Mama Ngina opgevangen. Hier gaan ze dan opzoek naar andere familieleden of iemand die een kind onderdak kan bieden zodat de kinderen weer zo snel mogelijk naar hun eigen “thuis” kunnen!
Alleen lukt dit niet voor iedereen even snel daarom zitten sommige kinderen er ook een stuk langer dan de anderen.
We hebben ook nog een rondleiding gekregen. Wat heb ik er zin in om hier over 5 weken mijn stage te gaan lopen!
Hierna zijn we doorgegaan naar de plek waar Eva stage gaat lopen. Joyland, een plek voor kinderen met een lichamelijke of een geestelijke beperking maar er zijn ook kinderen zonder beperking.
Maar toen we daar aankwamen zagen we alleen een aantal leraren in een klaslokaal zitten. Millicent vertelde dat dit was omdat de leraren aan het staken zijn omdat de regering ze geen geld betaald om les te geven. Later hoorden we nog dat dit ongeveer nog wel een maand kon duren.
Gelukkig heeft Millicent ons een kleine rondleiding geven langs de slaapplaatsen van de kinderen.
We hebben even met de mama (de vrouw die voornamelijk voor iedereen zorgt) gepraat en ze vertelde voornamelijk dat het erg mooi is om te zien hoe degene die geen beperking hebben zorgden voor de kinderen die dit wel hebben.

We zijn hierna terug gegaan naar ons appartement om even uit te rusten en bij te komen van alles wat we die ochtend hadden gezien.
We zijn lekker met z’n drieën gaan zwemmen en daarna naar de Duncan hill gegaan.
We hebben heerlijk naar de zonsondergang gekeken die over het Victoria Lake scheen en lekker wat gedronken, gegeten en gekletst.

Toen we terug waren in ons appartement hoopten we natuurlijk niet dat we weer bezoek zouden krijgen van de dieren, want we hadden natuurlijk vanochtend ook al een aap op bezoek gehad…
Maar we moesten er toch echt aan geloven want we kwamen er achter dat we vandaag twee kikkers als huisdieren hadden.. Gelukkig hoefden we dit keer niet de bewaker te bellen, want Eva heeft met heel veel moeite de kikkers een voor een in een pan gevangen en ze buiten gezet. Wat zijn we toch blij met haar 

Zo nu we dat allemaal weer gehad hebben kunnen we rustig gaan slapen zodat we goed uitgerust zijn als voor ons morgen weer een nieuw avontuur in Rangala kan gaan beginnen!

• 03 September 2015 - 07:15

Bert:

En omdat internetloze oma Kip vol ongeduld zit te wachten op nieuws uit Kenia heb ik alles maar ff geprint. Heeft ze wat te doen vandaag.... Hakuna matata!

• 03 September 2015 - 07:27

Mireille:

Lieve Maris wat heerlijk om wakker te worden om jou avonturen te lezen super geschreven meis, kan haast niet wachten tot je volgende bericht, vandaag heel veel plezier in Rangala
    Dikke kus mamsie x

• 03 September 2015 - 08:57

Oma Kitty:

Lieve Mariska wat leuk jou zo te kunnen volgen en wat heb je al veel dieren van dichtbij gezien. Goede reis vandaag naar Rangala en veel plezier, gr.oma Kitty en opa Kees xx

• 04 September 2015 - 13:20

Anne:

Moppieee,

Super leuk om dat allemaal te lezen haha! En omg salamanders, spinnen en apen :0, niks voor mij haha! Goede reis naar Rangala en veel plezier xx Anne

• 07 September 2015 - 10:25

Iris Van Herpt:

Wat een belevenissen de eerste dagen!
    Heel veel succes op je stage!

Gr Iris van Herpt

• 08 September 2015 - 22:19

Leon & Conny:

Hallo Mariska,

Oja je zat in Afrika, nou gevonden en inmiddels gelezen.
    Leuk om te lezen wat je beleeft!!
    Zo te lezen heb je het naar je zin.
    Geniet van alle beesten hihi en succes met je avontuur!!

liefs Leon & Connny

• 15 September 2015 - 22:17

Nina LANGENBERG:

Mariska

wat zul je genieten van je stage in Kisumu. Mama Ngina is een erg leuk adres. Je kunt daar zo veel doen. Maar nu eerst naar Rangala. Ben benieuwd hoe je dat vindt.
    succes