Tweede week in Rangala - dag 16 t/m 22 - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu Tweede week in Rangala - dag 16 t/m 22 - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu

Tweede week in Rangala - dag 16 t/m 22

Blijf op de hoogte en volg Mariska

20 September 2015 | Kenia, Rangala

Op maandag heb ik weer bij het schooltje in de finalclass gestaan.

Op dinsdag ben ik mee gaan kijken op het babyhome in de admisonroom. Hier zijn de kleinste kinderen. Op dit moment is het jongste baby’tje 4 maanden en de oudste 11 maanden.
Op de groep zijn 11 baby’s en ze worden vaak verzorgd door maar 1 verzorgster (af en toe zijn ze met z’n tweeën).
Wat het meeste indruk op me heeft gemaakt is dat als je erbij stil staat hoe jong de kinderen nog zijn en als je dan de verhalen hoort van wat ze allemaal al meegemaakt hebben dat dat dan al behoorlijk heftig is.
Ik heb de baby’s eerst uitgekleed zodat ze gewassen konden worden en daarna allemaal een flesje gegeven.
Ondertussen dat de kinderen konden gaan slapen ben ik met de verzorgster naar de wasruimte gegaan en heb haar geholpen met het vullen van de wasbakken met emmers water.
Omdat er toen niet zoveel te doen was want de baby’s sliepen allemaal, ben ik naar de babyroom gegaan (kinderen tussen de 1 en 2) Eva stond hier ook deze ochtend dus heb samen met haar met de kinderen gespeeld.
Na de pauze was er ook een Nederlands gezin aangekomen, ze waren hier drie jaar geleden ook geweest omdat toen hun dochter ook via het Kellebeek hier stage had gelopen.
Samen met hun hebben we alle kinderen verschoond en een flesje gegeven.
Daarna had ik middagpauze en heb ik ’s middags vooral veel met de baby’s gespeeld en nog een flesje gegeven.
’s Avonds is het Nederlandse gezin nog even langs geweest, het was super leuk om hun verhalen en ervaringen over Kenia te horen!

Op woensdag heb ik weer stage gelopen in de finalclass

Op donderdag heb ik heel de dag in de babyroom meegeholpen.
Eerst heb ik alle kindjes gewassen en aangekleed. Daarna heb ik de bedjes verschoond en ben ik met ze gaan spelen in het halletje dat naast de ruimte.
Daarna kregen ze allemaal een flesje met porridge en heb ik weer met ze gespeeld.
Rond half 12 hebben we ze hun pap gegeven en daarna hebben ze allemaal hun flesje in bed gedronken en zijn ze gaan slapen.
Na mijn pauze was Eva ook op de groep en heb ik samen met haar met de kinderen gespeeld.
We hebben voor we weggingen alle kinderen in bed gelegd en een flesje melk gegeven.
Daarna mochten wij ook lekker naar huis.
Omdat Eva om 12 uur jarig was ben ik samen met haar opgebleven.
En hebben we het om 12 uur nog even gevierd!!
Samen met Lorraine had ik om 2 uur ’s nachts afgesproken dat we als verrassing voor Eva de hele kamer zouden versieren.
Dus om twee uur ging de wekker en hebben we geprobeerd om zo stil mogelijk de ballonen op te blazen en de slingers op te hangen.

En dat is wel gelukt want op vrijdag, toen we eindelijk allemaal wakker waren, was ze erg verrast.
Na het verjaardagsontbijt met pannenkoeken hebben we onze spullen gepakt en zijn we met de bus naar Kisumu gegaan.
Toen we een paar uur later bij het huisje aankwamen was deze ook helemaal versierd voor Eva en hadden we lekker taart.
’s Avonds zijn we gezellig wat gaan eten in de stad en daarna met z’n alle naar Rooftop gegaan.
Rooftop is een club dat boven op een hotel zit met een super mooi uitzicht over Kisumu.
Het was erg gezellig met iedereen, alleen was het super jammer dat we zo moe waren omdat we die nacht daarvoor natuurlijk niet heel goed hadden geslapen.

Op zaterdag hebben we lekker uitgeslapen en zijn we gaan zwemmen.
’s Avonds zijn we met z’n drieën weer lekker wat gaan eten in de stad.
En zijn we lekker op tijd gaan slapen.

Zondag hebben we al onze spulletjes weer ingepakt en zijn we naar het winkelcentrum geweest.
Daar hebben we in het internetcafe onze verslagen online gezet en voor de komende week weer boodschappen gedaan.
Rond een uur of 4 pakken we de bus weer terug naar Rangala en gaan we lekker optijd naar bed want zo’n weekendje in Kisumu is toch wel erg vermoeiend!

  • 20 September 2015 - 13:12

    Bert:

    Wat geweldig al die verhalen. Wel een hoop werk voor 1 dag ......

    Hakuna haraka bibi!

  • 20 September 2015 - 19:47

    Jacqueline Franken:

    Hoi Mariska,
    Leuk om al je verhalen te lezen, ook leuk dat je zo uitgebreid verslag doet! Je schrijft een paar keer over Fenna... Is dat een oud student van ons? Een paar jaar geleden was ik nl. s;b'er van Fenna Simonis, die toen in Kenia zat en ook heel veel blogde. Ze wilde altijd terug, dus ik zou wel erg verrast zijn wanneer dit haar ook daadwerkelijk gelukt is.
    Volgens mij heb je helemaal je draai gevonden in Kenia!
    Morgen zal ik je blog aan de klas laten lezen tijdens WABO, ik denk dat iedereen het leuk zal vinden om alles over je te lezen! Heb je ook al dieren van "the big five" gezien?

    groetjes,

    Jacqueline

  • 21 September 2015 - 07:19

    Sabine:

    Hoi Mariskam,

    Zojuist al je verslagen in één ruk uitgelezen, wat maken jullie bijzondere dingen mee. Erg leuk om te lezen en mooi met de foto's erbij! Door de regels door lees ik dat je geniet van wat je allemaal meemaakt, mooi dat je dit heb doorgezet, dit avontuur pakken ze jou nooit meer af. Ik ga je link nog een keer delen. Wens je een mooie week toe en tot het volgende verslag. XXX liefs Sabine

  • 21 September 2015 - 09:45

    Mariska Van 't Hooft:

    Hoi Jacqueline,

    Nee Fenna is geen oud-leerling van het Kellebeek.
    Het klopt ik heb het erg naar m'n zin!
    We hebben nog geen dieren van de big five gezien maar over een paar weken tijdens de safari hoop ik dat dit goed komt!

    Groetjes

  • 21 September 2015 - 09:45

    Mariska Van 't Hooft:

    Hoi Jacqueline,

    Nee Fenna is geen oud-leerling van het Kellebeek.
    Het klopt ik heb het erg naar m'n zin!
    We hebben nog geen dieren van de big five gezien maar over een paar weken tijdens de safari hoop ik dat dit goed komt!

    Groetjes

  • 21 September 2015 - 11:09

    Nina Langenberg:

    hoi Mariska

    weer mooie verhalen hoor. Fijn dat het allemaal zo goed met jullie gaat.
    weer erg leuk om te lezen.
    veel succes verder en geniet van de komende weken in Rangala.

  • 21 September 2015 - 11:42

    Oma Kitty:

    Hoi Mariska we vinden het heel leuk weer wat van je te horen en vooral je mooie verhalen
    te lezen en de foto's te bekijken. Je ziet er goed uit en je hebt al een lekker kleurtje gekregen
    Nog veel plezier met de kindjes en geniet ervan.
    We hopen weer snel wat van je te lezen. Liefs opa en oma de Beer xx

  • 21 September 2015 - 20:17

    Caroline:

    lieve Mariska,

    Ik vind het ontzettend mooi om te lezen wat je allemaal al mee hebt gemaakt.
    Je schrijft het zo mooi dat ik het voor mij ogen kan zien wat jij allemaal meemaakt.
    Wat een ervaring en een avontuur maak jij mee.
    Geweldig dat je zelf leuke les activiteiten bedenkt.
    Ik lees graag weer de nieuwe ervaringen en belevenissen die je nog gaat mee maken.
    Ik kan niet wachten.

    geniet en volg je hart!

    dikke kus van ons Denise , Melissa , Jeffery en Caroline xxxx

  • 23 September 2015 - 10:20

    Jolanda De Beer:

    Hoi Mariska,

    Wat leuk dat je ons zo op de hoogte houdt van al je belevenissen!
    Gelukkig is er nog meer als "porridge" om te eten ;-)

    Veel plezier en lieve groetjes,
    Jef Jolanda Wessel en Anouk x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 09 Juli 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 6051

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2015 - 27 November 2015

Kenia 2015

Landen bezocht: