Derde week in Rangala - dag 23 t/m 29 - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu Derde week in Rangala - dag 23 t/m 29 - Reisverslag uit Rangala, Kenia van Mariska Hooft - WaarBenJij.nu

Derde week in Rangala - dag 23 t/m 29

Blijf op de hoogte en volg Mariska

27 September 2015 | Kenia, Rangala

Maandag t/m woensdag
21 t/m 23 september

Deze dagen heb ik op de school geholpen in de finalclass.
Ik heb vooral de kinderen geholpen en ik mocht zelf huiswerkopdrachten voor ze verzinnen dat bij de stof paste wat ze die dag geleerd hadden (dit is vooral rekenen en engels leren).
Het leukste in deze klas vind ik dat als ik iets in het engels vertel ze het ook redelijk goed begrijpen, maar soms is het toch nog best moeilijk om ze wat duidelijk te maken en vooral als ze mij iets willen duidelijk maken. Maar tot nu toe komen we er gelukkig altijd uit!

Donderdag en vrijdag
24 en 25 september

Deze dagen heb ik meegeholen in het babyhome met de kinderen van 1 jaar oud.
Ik heb ze lekker gewassen en heerlijk met ze gespeeld.
Ook zijn we allebei de dagen ‘s middags naar buiten gegaan om lekker te spleen.
Op vrijdagmiddag toen we buiten zaten en de andere leidster muziek op had staan, hebben we lekker met de kinderen gedanst.
De oudere kinderen die nog in het weeshuis wonen (van ongeveer 4 tot 7 jaar) waren toevallig ook buiten en hebben ons laten zien hoe we moesten dansen.
Dit was erg leuk om te zien hoe ze op zulke jonge leeftijd al zo goed kunnen dansen!!

Zaterdag 26 september

Vanochtend zijn we vroeg naar Kisumu vertrokken.
We hadden afgesproken om op de plaats waar onze coach vorig jaar verbleef te gaan kijken en te lunchen.
Ze verbleef in een slobbenwijk van Kisumu dat Nyalenda heette.
Het was erg indrukwekkend te zien dat er zoveel hutjes waren die alleen uit golfplaten bestonden.
In het huisje waar wij wat gingen eten was al wel iets luxer omdat het bij een project hoorde die een Nederlandse man ooit had opgericht.
Er waren nog 3 andere Nederlandse meiden die er nu verbleven.
Twee daarvan waren net aangekomen en eentje was er al bijna een half jaar en gaat dus al weer bijna naar huis.
Ook JP en zijn broertje Robert die ook deze week in Kenia is aangekomen waren er ook bij.
‘s Avonds zijn we met z’n alle lekker wat gaan eten bij Laughing Buddha omdat Robert jarig was.
Dit was weer erg lekker en ook hebben we het lekkerste toetje dat ik ooit heb gegeten ook op!
Daarna zijn we naar de Rooftop gegaan en hebben we daar nog lekker wat gedronken.

Zondag 27 september

Vanochtend zijn we naar het Kisumu museum gegaan.
We wisten echt niet wat we er van konden verwachten maar achteraf was het echt super leuk!
We hebben veel gezien over het verleden van Kisumu, ook hebben we gezien hoe familiedorpjes zich ontwikkelen en hebben we krokodillen, slangen en schildpadden gezien.
Daarna hebben we onze spullen opgehaald en zijn we naar het winkelcentrum gegaan voor boodschappen en onze verslagen online te zetten in het internetcafe.
En dan is het weer tijd om terug te gaan naar Rangala!

P.s. de foto’s komen nog!!!!

• 27 September 2015 - 18:16

Conny Vercauteren:

Lieve Maris,

Weer genoten v je verslag! Lief met al die kindjes en je ervaring met arm en wat rijker! Moet vast indrukwekkend zijn! Veel liefs v ons! XCon

• 28 September 2015 - 10:04

Juliette Van Bommel:

Hoi Maris,
    Weer genoten van je verslag. Het lijkt mij een erg leuke stage !
    We wachten met smart weer op je volgende verslag.
    Heel veel liefs van ons X

• 28 September 2015 - 11:41

Jacqueline Franken:

Hoi Mariska,

Leuk hoor je uitgebreide reisverslagen! Geniet er nog van!
    groet,

jacqueline

• 28 September 2015 - 12:22

Mireille:

Haai lieverd,
    Ook ik geniet iedere keer weer van je verslagen je schrijft het zo mooi het is net of ik er gewoon bij ben, maar dat ben ik natuurlijk ook in jou mooie geweldige hart nog heel veel mooie belevenissen en tot gauw
    En wat Meez altijd zegt ze is gewoon in IKEA (hihih)

Liefs je mamsie

• 29 September 2015 - 12:45

Marc(papa):

Heey lieverd, leuk dat je zo in contact komt met de bevolking en de cultuur daar meemaakt.
    Ik verwacht natuurlijk wel Afrikaanse dansles te krijgen als je weer terug bent.
    XXX

• 01 Oktober 2015 - 20:44

Jolanda De Beer:

Hoi Marikska,

Ook wij vinden het weer hartstikke leuk om te lezen hoe je alles ervaart!
    Lieve groetjes van ons!!